Bridge Page

Vad är en Bridge Page?

En bridge page, eller bryggsida på svenska, är en specifik landningssida som används inom affiliate-marknadsföring och syftar till att skicka prospektet till destinationsidan på en annan webbplats via en affiliate-länk.

 

För att ge ett exempel: Om du ser en annons om en viktminskningskurs på något socialt nätverk och klickar på annonsen, kommer du till sidan på webbplats A som förklarar alla fördelar med denna nya kurs. När du sedan klickar på ”Köp” eller ”Hämta” blir du omdirigerad till det faktiska erbjudandet på webbplats B. Om du fortsätter och köper det kommer webbplats A att få sin affiliate-provision.

 

Google definierar bryggsidor som sidor som endast används för att länka till andra webbplatser och kategoriserar dem som ”otillräckligt originalinnehåll.”

 

Är bridge pages tillåtna i Google Ads?

Google listar ganska strikta krav för annonsdestinationen. De vill att landningssidor som används i annonser ska vara användbara och ge den bästa användarupplevelsen.

 

”Otillräckligt originalinnehåll” på landningssidan är en av anledningarna till att din annons kan avslås, och bryggsidor faller enligt Googles policy inom denna kategori.

 

Om Google bedömer att din bryggsida inte har tillräckligt med originalinnehåll som är till hjälp kommer annonsen att avvisas.

Ta chansen idag - kostnadsfritt

Låt oss ta ett förutsättningslöst möte och diskutera hur vi kan skapa en hänvstångseffekt på er digitala närvaro